Práci jsme milovali, až nás unavila. Jak dnes podnikají ambasadoři Ondra a Lucka Ratajský?

 |  Články  |  Inspirace  |  Lucie Ratajska  |  4 811x přečteno

Na začátku byli dva zaměstnanci – kolegové. Jeden kouč a jeden manažer sítě obchodních zástupců. Oba v programu talentů firmy, on navíc i vyhlášený jako zaměstnanec roku, zvolen kolegy a svými podřízenými. Oba měli svou práci rádi. Byli nahoře, ale i dole. Unavení a uhnaní. Dnes je všechno jinak… Přišly jim do života dvě děti a začaly se měnit priority. Ondra a Lucka Ratajský, kteří nyní podnikají jako moderní obchodníci, jezdí po světě a svůj byznys „ovládají z pískoviště,“ jak Lucka s oblibou říká. Ušli zajímavý kus cesty. A o své know-how se s vámi podělí.

Začalo to myšlenkou: „Chci dělat něco, co budu dělat celým svým srdcem, bude to pomáhat ostatním a budu si tím vydělávat peníze, abych mohla dělat jenom to,“ píše Lucka. Další úvaha byla: „Chci s tebou podnikat.” Jenže co by to mohlo být? „To nemusíme rozhodnout hned, ne?”

Cesta z „jistoty“ zaměstnání při dvou malých dětech vedla přes superfoods, které mě zachránily

Však teď máme jiné věci k řešení, obě těhotenství byla náročná. Většina žen přibírá, ale já jsem hubla skoro až na kost, protože můj žaludek vyhlásil válku hormonům. Vše v obou případech dopadlo dobře, ale začalo se to projevovat na mé energii a při dvou malých dětech, které přišly celkem rychle po sobě, jsem začínala mít pocit, že dřu bradou o zem.

Jenže já jsem to chtěla jinak, byla pro mě důležitá rodinná harmonie a pohoda nás všech.

Přestože mě zdravá strava zajímala už nějaký rok před tím, teď nic nefungovalo, jak bych si představovala. Ke zdravému vaření, pečení domácího chleba a vlastně všeho, co domácího mohlo být, jsem zkoušela různé superfoods, přírodní doplňky stravy, ale pořád moji energii zachraňovala jedna tabulka kvalitní mléčné čokolády DENNĚ. Raději jsem snědla čokoládu, než bych byla protivná na děti, ale únavu to stejně neřešilo. Takhle to být nemá.

Ondra v té době už nějaký čas chodil z práce nervózní, byl hodně unavený a otrávený, vše jako by byl problém. Měli jsme se rádi, chtěli jsme si užívat, ale častěji jsme toho měli plné kecky a necítili se spokojení.

V té době k nám přišel NuSkin. Zprvu jsem byla hodně nedůvěřivá, protože už jsem toho vyzkoušela tolik, ale po zjištění bližších informací jsme výživu zkusili

Hodně brzy jsem začala pozorovat, že se mi domů vrací o fous jiný manžel, prvně ustalo brblání, později už tam byl záblesk radosti a ten začal převládat. U sebe jsem začala pozorovat, že jsem začala budit víc a víc odpočatá, nepřicházely odpolední krize, kdy jsem si přála, aby už byl večer, večer jsem neusínala s dětmi, byla jsem klidnější a taky už jsem nechodila na čokoládu, wow! To fakt stojí za to.

Netrvalo dlouho a okolí začalo dorážet: „Co se to u vás změnilo? Vy úplně záříte!” a tak se referenční marketing ukázal v praxi. Viděli jsme změny i našich kamarádů a v jeden moment Ondra přišel s dotazem: „Ty to pořád nevidíš?“

A to byl ten moment, kdy vznikla první myšlenka na naše společné podnikání. Máme něco, co skvěle funguje, baví nás, dává nám smysl a pomáhá ostatním. Začalo zjišťování informací, jaké jsou další produkty, co etika a hlavní myšlenka firmy, jací jsou lidé v týmech okolo nás, co to bude znamenat pro naši rodinu a jak budeme dál šířit svou myšlenku?

Děti nejsou v našem podnikání překážkou, ale násobiteli štěstí, takže buď s nimi, nebo vůbec.

Sedli jsme si, dali dohromady naše priority a vyšlo nám, že chceme trávit čas společně, děti nejsou v našem životě překážkou, ale násobiteli štěstí, takže buď s nimi, nebo vůbec. Musíme si být jistí, že NuSkin je „to pravé”, protože když s tímhle projektem spojíme své jméno, nehodláme to měnit. Jaká je etika obchodu, jsou i ostatní produkty vymyšlené ve prospěch zákazníka? O čistotě a smysluplnosti produktů se ani nezmiňuji, to jsem řešila už od první chvíle a byla si jimi jistá.

Spojili jsme jméno s firmou, která patří mezi světovou špičku, má obrovské vědecké zázemí, nejlepší produkty, jaké jsme objevili, tak to půjde skoro samo ne?

A tak jsme se do toho pustili jako tým, i proto vznikla naše Facebooková stránka Ondra a Lucka Ratajský, kde jsme otevřeli dveře našeho světa a začali postupně ukazovat, jak to máme my jako rodina.

Narážky na to, jestli si myslíme, že ten náš happy style na Facebooku někoho zajímá nebo udivené pohledy, že ZASE jedeme na konferenci, byly běžné.

Rodiče nás podporují tím, že když potřebujeme jet o víkendu pryč, jsou se svými vnoučaty. Mnozí z rodiny si nicméně mysleli, že jsme se zbláznili a měli velkou nedůvěru v naše rozhodnutí. Narážky na to, jestli si myslíme, že ten náš happy style na Facebooku někoho zajímá nebo udivené pohledy, že ZASE jedeme na konferenci, byly běžné. Rok pořád dokola přicházel údiv, že jako tohle chceme dělat? Významné pomlky, když se dostalo na naše podnikání. Našli se i „kamarádi”, kteří ze zásady nekupují od kamarádů, i kdyby to bylo sebelepší a spoustu dalších momentů, které nás „koučovaly.”

Tyto momenty pro nás byly hodně zásadní, protože vyvolaly často smutek, vztek, ale taky hodně vnitřních otázek, kdy jsme se konfrontovali s vlastním sebevědomím.

Ve finále i tato nepodpora má podíl na tom, že jsme se utvrdili ve svém záměru. Protože jsme měli vizi, a i když jsme svou cestu teprve ušlapávali, tak jsme mysleli mnohem dál, než v tu chvíli byl náš kruh vlivu. Šlo nám o to pomáhat mnohem větší skupině lidí, než byli naši známí nebo rodina, na tom jsme byznys postavit nechtěli.

Jestli nás odchod z korporátu k modernímu podnikání něco naučil, jsou to tyhle principy, jak zůstat motivovaní a mentálně zdraví:

  • jsme průměrem pěti lidí, se kterými jsme nejčastěji, proto vybírejte opravdu pečlivě,
  • nedůvěru okolí berte jako zkoušku toho, jestli to myslíte vážně. Nejsou to příjemné situace, ale poukazuje to právě na ta místa, ve kterých možná jenom trošku, ale váháte,
  • mějte záměr, ať už službu nebo produkt, kterým chcete pomoci ostatním, nemyslete jen na sebe,
  • nebojte se opustit staré, nefunkční vzorce, získáte tím úplně nové obzory,
  • sněte, ale musíte vědět, že je rozdíl mezi snem a cílem. K dosažení cíle musíte mít plán a začít konat…pak teprve se začnou plnit i vaše sny,

Lucie Ratajská, 31 let a Ondřej Ratajský, 33 let

  • Lucie je Business coach & mentor, Ondřej Visionary & Salesman, obor síťový marketing.
  • FB Ondra a Lucka RatajskýWEB.
  • Nejlepší rada, kterou se řídí Lucka: „Směřuj vždy k měsíci, protože i když ho mineš, skončíš ve hvězdách.” U tvoření nových věcí se řídí myšlenkou: „Nedokonalé něco, je vždy lepší než dokonalé nic.”
  • Nejlepší rada, kterou se řídí Ondra: „Tvoje podnikání (obchod) poroste jenom tak, jak si dovolíš se změnit.“
  • Jak vnímáme obchod: „Nebylo to tak vždy, ale dneska už obchod vnímáme jako příležitost, která přináší neomezené možnosti, spojení s lidmi, které bychom jinak asi nepotkali. Často nám nabízí ujištění a testování vlastní hodnoty, seberozvoj. Náš obchod pro nás hlavně znamená možnost pomáhat dalším lidem,“ shodují se.
  • Naše mise: „Naše mise je zlepšovat zákazníkům jejich každodennost a dělat je krásnější.“ A pro obchodní parťáky? „Nejvíc to asi vystihuje to, že jim pomáháme měnit jejich životy. Obchodní parťáci jsou pro nás ti, kteří se nebojí být šťastní a úspěšní a jsou ochotni ve svém životě rozbít možná zažité, ale nefunkční vzorce, a chtějí být prospěšní ostatním, potom je nám ctí být průvodci na jejich cestě k úspěchu.“

Autor úvodní fotografie: Marek Rebroš
Autor fotografií v textu: Double Exposure

Text: Lucie Ratajska

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno