Aleš Illický (26 let) vidí D2D jako práci snů: „Pracuji 5 hodin denně a podnikatelsky rostu“

 |  Články  |  Rozhovory  |  Pavla Lokajova  |  21 225x přečteno

Během týdne zvládne pět porad v 5 městech. Má odzkoušeno, že za 5 hodin práce denně má do měsíce 50 tisíc. Prodej ho upřímně baví a nadšení z něj sálá. Jestli existuje v Česku člověk, který vás nadchne, abyste zvonili na zvonky a konsolidovali lidem internetové připojení, pak je to Aleš Illický nabízející alternativního poskytovatele internetu v Česku – STARNET.  Podle Aleše má vyřídilka, kterou si D2D prodejem vytvořil, samý pozitivní dopad na život: „Nebojím se oslovit hezkou slečnu na ulici, vyřídit si lepší podmínky služeb, slušně, ale asertivně vrátit jídlo v restauraci, když není v pořádku.“ Jak se ve 26 stal mentorem a inspirací desítkám obchodníků?

ba-6

  • Aleš Illický, 26 let
  • Majitel SELLTHISPEN s.r.o. obchodně zastupující firmu Starnet s.r.o.
  • Doma má tabuli, před kterou často stojí do tří do rána a čmárá nové obchodní strategie. „Potřebuju to ze sebe dostat, jinak neusnu,“ směje se.
  • Prodej telekomunikací je mu osudový, několik let strávil jako vedoucí pobočky O2, korporát ale na jeho vkus vedl sales příliš kvantitativně. „Měl jsem nápady, jak být efektivní, moderní, a až vedení Starnet mi dalo možnost je vyzkoušet v praxi.“
  •  Od Starnetu dostal veškerou pravomoc, sestavil si vlastní obchodní proces, skript, nastavil podobu schůzek. „Za půl roku si mě zavolal ředitel Starnetu, že jsou se mnou spokojeni a ať to rozjedu ve velkém. Debaty vyústily v nápad založit si vlastní firmu a zastupovat Starnet. Dnes zastupujeme i reality, finance a správu nemovitostí, ale Starnet pro mě bude vždy jednička. Dali mi křídla,“ cení si Aleš obchodního partnera.

Máš nápady, ale současný zaměstnavatel tě neposlouchá? Věříš v salesu podobným hodnotám jako Aleš?

Promluv si s ním osobně o možnostech:

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

 

ba-7

Aleš začínal v Hervisu, kde prodával boty za 11 000 Kč měsíčně. „Svými výsledky jsem překvapil, sebevědomí se zvedalo, až jsem se, ani nevím jak, dostal na pohovor do O2.“ Assessment centrum s 19 dalšími lidmi bylo kruté, Aleš šel na řadu jako poslední. „Sedím tam, nejmladší s nejmenšími zkušenostmi a říkám si: Tak teď jsme slyšeli 18× skoro tu samou 3minutovou sales pitch. Musím udělat něco, čím se odliším. Takže se postavím, dávám si načas se zapínáním knoflíku u saka a velmi sebevědomě, pevným hlasem pronáším: Vše, co bych vám mohl říct o mé dosavadní práci, jsem vám už předal v životopisu, ale na stránkách máte napsáno, že měníte ambice ve skutečnost. A to je ten důvod proč jsem dnes tady. Tím končím a stejně sebevědomě si zase sedám.“ Co dodat? Místo dostal a vypracoval se až na post vedoucího pobočky v Plzni.

„Když zavoláte 100 mým klientům, ať už si službu koupili, nebo ne, pamatují si, že to byl příjemný rozhovor“

Aleši, z obchodního hlediska jste vlajkovou lodí Starnetu. Proč si vás i v tak mladém věku tolik cení?

Podařilo se mi najít způsob přímého prodeje, který je zajímavý pro zákazníky. Když zavoláte 100 mým klientům, ať už si službu koupili nebo ne, řeknou, že to byl příjemný rozhovor. Na schůzkách nic nepodepisujeme. Smlouvu sepisuje, až technik ve chvíli, kdy klient vidí, že internet funguje, proto jsou setkání s klienty efektivní a bez jakéhokoliv tlaku. Zefektivnil jsem sales proces, vyladil čas, odkdy dokdy je ideální oslovovat…

V jakých časech jste měl nejlepší „konverzi?“

Nejlepší výsledek jsem měl v létě, kdy jsem obchodoval pouze 2 hodiny v podvečer. Zbytek dne jsem strávil na koupališti v Konstantinových lázních.  Obecně časy, kdy se lidé vrací domů, mezi 4 a 8 večer, v zimě trochu dříve.

ba-4

„Nejedu vabank. Průměrně 5 z 10 lidí si nás koupí hned, nebo do měsíce“

Když nic nepodepisujete, co je pro vás closing schůzky. Musí zaznít věta: „Ano, domluvte mi schůzku s technikem?“

Pokud to zákazníkovi stačí, tak ano, domluvím technika. Pokud si potřebuje vyřídit výpověď se stávajícím poskytovatelem tak mu s tím poradím, vyměníme si telefonní kontakty a domluvíme si čas, kdy si zavoláme. To je druhé úspěšné ukončení schůzky.

Pomůžete jim tedy odejít od stávajícího operátora? Já se o to snažím už dva měsíce… 

Poradím a pomohu do té míry, jakou mi zákon povoluje. Největším problémem je to, že zákazníci neví jak a za jakých podmínek mohou rovázat stávající smlouvu. Proto jsem stvořil takové srovnání, které se zákazníkem vyplníme a on tak jasně vidí, zdali se mu přechod k nám vyplatí či nikoliv. K tomu jsou tam uvedené zákony potvrzující naše rady ohledně rozvázání stávající smlouvy.

Teď ruku na srdce – jak vysoká je odpadovost, tj. že si to klient rozmyslí?

Je tam, ale ne navždy. Poznáte to u každé nové lokality, že tam jsou trend-setters udavači trendů, a pak ti, co musí počkat, až bude mít Starnet většina. Průměrně 5 z 10 lidí si nás koupí hned, nebo do měsíce.

ba-1(1)

Dovolenkový trik Aleše Illického: „Snažím se do D2D přinést prvky retence. Takový prodejce energií sepíše na schůzce smlouvu a už se se zákazníkem nevidí. Já klienta propojím s technikem, 14 dní po instalaci volám znovu, ptám se, zda je vše OK, zda byl technik příjemný. Zákazníci si toho cení a doporučují mě dál a budují mi PR. K tomu si udržuji databázi zákazníků, od kterých zaznělo takzvané ‚NE TEĎ‘. Tuto databázi si nechávám a když odjedu na dovolenou – obvolám 10 kontaktů denně – dva tři se chytnou, zabere to 30 minut, ale rázem mám dovolenou zaplacenou.“

Truth or dare? 5 otázek Alešovi na tělo:

Starnet, nebo O2? „O2 má jako celonárodní společnost zatím nespornou výhodu – pokrytí je všude a dokážete tak připojit téměř každého klienta. U Starnetu je to v závislosti na pokrytí. Ale na celé čáře to u mě vyhrává Starnet, kde je možnost seberealizace, fantazii se meze nekladou a připadám si, že má moje práce smysl.“

Z čeho má radost? „Z toho, že se mi daří předávat svoje prodejní know-how dál, a že jsou za mými obchodníky vidět výsledky a velký posun.“

Co mu nejde? (smích) „Snažím se teď maximálně zdokonalovat manažerské schopnosti a držet se od aktivního prodeje dál. Proč? Myslím, že by se manažerská činnost od obchodní měla oddělovat, aby měli nováčci 100% pozornost a podporu.“

Cítíte se dnes úspěšný? „Ještě ne úplně, ale cítím, že jsem na dobré cestě. Obchodníkem jsem od 19 let, za to manažerské pozici se věnuji jen poslední 3 roky, ale velmi mě to naplňuje a chci se v tom nadále zdokonalovat.“

Bude letošní léto zase na koupališti? (smích) „Letos se budu věnovat obchodníkům, letní sezóna je v našem oboru nejúspěšnější.“

ba-5(1)

Co je na mém jobu sexy? Mladý člověk se tady nemá za co stydět, rozvíjí novou internetovou síť. Přímý prodej je pro mladé lidi nejlepší školou. Já se dnes nebojím oslovit hezkou slečnu na ulici, servírku, jít za sousedem a půjčit si mouku. Naučíte se jednat napřímo v dané situaci.“

„Během týdne mě potkáte na 5 poradách v 5 městech“

Začínal jste jednou lokalitou, Mariánskými lázněmi. Starnet rychle expanduje, z jižních Čech do západních, severních – jak svůj tým řídíte?

Dneska mám na starost Stříbro, Bor, Tachov, Mariánské Lázně, žiji v Plzni, pomáhám otevírat Ústí nad Labem a ještě jsme teď otevřeli Prahu. Během týdne mě zastihnete třeba na 5 místech. S každou lokalitou máme týdenní porady, někdy telefonicky, ale většinou se snažím být všude fyzicky. Velký podíl na tom, že mohu spravovat tak velkou oblast, má i můj parťák Vlastimil Kosnar – byl prvním obchodníkem, který u mě pracoval, a vypracoval se na manažera.

Takže jste takový „catch me if you can“. To mě přivádí k poslední otázce, na název vaší firmy – SELLTHISPEN. To máte z Vlka z Wall Street, že?

Ano, ten mi to poradil. Chtěl jsem, aby firma zněla zajímavě i obchodně zároveň, aby název napověděl, co děláme. Překvapuje mě, že za rok a půl jste druhá, kdo si to spojil s Vlkem z Wall Street. Často na mě lidi při vyslovení názvu firmy spíš nechápavě koukají: „Servis…?“ (smích)

Pro zobrazení příležitosti zadejte požadované údaje.


  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

  • Prosím, vyplňte vyžadovaná pole.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Vyplňte prosím všechna povinná pole.
Odeslali jsme Váš kontakt. Děkujeme za zájem.
Chyba serveru. Zkuste požadavek odeslat později.

 

Foto: Lucie Levá

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno