8+1 bleskových tipů, jak zlepšit váš profil na LinkedInu a BusinessAnimals.cz o 99 %

 |  Články  |  Jak na to  |  Lenka Králová  |  42 448x přečteno

Jak si v co nejkratším čase vylepšit profil na LinkedInu? Zeptali jsme se na tipy od opravdových guru na LinkedIn Josefa Kadlece a Elišky Vyhnánkové. Je vůbec LinkedIn vhodný pro obchodníky? A jak si stojí ve srovnání s BusinessAnimals.cz? I to se dozvíte v článku!

DSCF7809 (1)

1. Kvalitní profilová fotografie je základ

Můžete si pořídit portrétní fotografii od profesionála, která bude ve špičkové kvalitě, anebo se nechat vyfotit kamarádem doma. „Podívejte se na profilové fotografie lidí z vašeho oboru a podle toho můžete posoudit kvalitu té vaší,“ radí Eliška Vyhnánková, konzultantka v oboru sociálních médií a zakladatelka Social Media Academy. V případě, že si profilovku pořizujete sami, nezapomeňte na několik zásad:

  • Potřebujete co nejostřejší fotku, eliminujte jakýkoliv pohyb fotoaparátu či telefonu.
  • Fotografie musí zabírat i část ramen.
  • Obličej by měl zabírat min. 60 % plochy fotografie.
  • Optimální je rovnoměrné světlo, např. od okna.
  • Oblečení by mělo odpovídat tomu, v čem budete chodit do zaměstnání, vyvarujte se kontrastních proužků, které zkreslují postavu.
  • Pozadí by mělo být neutrální, bez jakýchkoliv vzorů.

button registrace obchodnika transparent

2. Přidejte klíčová slova

Zkuste se zamyslet nad tím, pod kterými klíčovými slovy by vás HR pracovník mohl chtít najít. Tato slova v různých podobách stačí vypsat na profilu v části Souhrn nebo u konkrétní pracovní pozice.

3. Zvyšte úroveň síly vašeho profilu

„Lidé se silnějším profilem na LinkedInu se zobrazují ve vyhledávači výše. Ideálně byste se měli dostat na úroveň Hvězda,“ uvádí člen rady Recuritment Academy Josef Kadlec. Zároveň nám poradil, jak na to:

  •       Nastavte si lokalitu a obor, ve kterém práci hledáte.
  •       Vyplňte si aktuální pozici s popisem.
  •       Nezapomeňte si doplnit alespoň dvě předchozí pozice.
  •       Vyplňte vzdělání.
  •       Nadefinujte si alespoň tři dovednosti.
  •       Samozřejmě nahrajte již zmíněnou profilovou fotografii.
  •       Najděte kamarády, kteří už LinkedIn používají, potřebujete aspoň 50 spojení 1. stupně.

4. Připojte se do skupin

Na LinkedInu jsou různé skupiny a vy se můžete připojit až do 50 z nich. Členové skupin si mohou navzájem posílat zprávy, aniž by spolu byli ve spojení. Navíc tyto skupiny může HR pracovník použít ve vyhledávání vhodného kandidáta. Začleňte se do business skupin nebo oborů, co vás zajímají. Pokud jste takovou skupinu nenašli, můžete ji vytvořit. Na LinkedInu je spoustu skupin zaměřující se na obchod, např. skupina Salesmani, ale i řada dalších. Vy si najděte takovou, kde budete opravdu aktivní a skupina pro vás bude mít přidanou hodnotu.

5. Doplňte jazyky

Uveďte jazykové dovednosti a vyplňte si profil v několika jazykových mutacích. Zvyšujete tak svoji šanci. Pokud jste schopni komunikovat i v jiných jazycích, nepište jen česky, vyplňte si profil také v angličtině nebo i v jiném jazyce, který ovládáte.

6. Buďte aktivní

Na LinkedInu můžete vyhledávat společnosti a ty kontaktovat. Nebo se přímo spojit s HR pracovníky společností, o které máte zájem. „Je to jednoduché – čím více aktivní budete, tím spíše si vás lidé všimnou. Publikujete příspěvky, články a komunikujte také ve skupinách,“ říká Eliška.

TIP Josefa Kadlece: „Každý obchodník ocení to, že může lehce vidět, který profil již otevřel, kdy ho otevřel a případně si k profilu dopsat poznámku. K tomu dobře poslouží plugin LinkedIn Advanced Sourcer.“ Díky tomuto nástroji můžete mít dokonalý přehled o tom, koho oslovujete a proč.

7. Nastavte si titulek

První, co dotyčný uvidí ve výsledcích vyhledávání, je vaše fotografie, jméno a titulek. Nebojte se být originální a napsat, čím jste jedineční. Klasický titulek jako Obchodní zástupce v XYZ můžete podle Josefa skvěle vylepšit čísly. Vyzkoušejte například tento tvar: „Obchodní zástupce v XYZ | Dosáhl jsem 250% ROI za poslední 3 měsíce.“

8. Vyplňte souhrn

Vyplnit můžete zkušenosti, dosažené výsledky nebo to, co vás zajímá. „Po aktuální změně na LinkedInu už nemůžete do části Souhrn přidávat odkazy, fotografie, videa atd., umístěte je proto raději k poslední pracovní pozici,“ dodává Josef. První dva řádky v souhrnu jsou vidět bez rozbalení, proto myslete na to, aby v tomto místě text smysluplně končil a další řádky po rozbalení na něj pěkně navazovaly.

„Pokud mne kontaktujete, potřebuji si k vám vybudovat důvěru. Tu si vybuduji jen přes váš příběh. Stejně tak, když hledám a plánuji oslovovat. V případě LinkedInu rozhodně neplatí, že méně je někdy více. Potřebuji se o vás něco dozvědět, klidně si jen vybrat, co si přečtu a co pro mne není důležité. Ale dejte mi tu možnost,“ uvádí Eliška. Napište, jak jste se k obchodu dostali, proč vás to nadchlo, jakých výsledků jste dosáhli a čím se v businessu řídíte.

9. Pořiďte si reference

Poproste své klienty nebo kolegy z oboru o referenci. Měli byste mít na svém profilu alespoň dvě reference. Reference se již nevážou k jednotlivým pozicím, ale jsou umístěny zvlášť. „Psaná doporučení rozhodně nezanedbávejte. Nechte návštěvníka, ať si přečte reference a pochvaly od ostatních. Už jste viděli e-shop bez hodnocení jednotlivých produktů? A přemýšleli jste, proč tam jsou?“ klade řečnickou otázku Eliška. Reference jsou jednou z důležitých věcí, které zvýší vaši kredibilitu.

LinkedIn vs. BusinessAnimals.cz: Co je lepší pro obchodníky?

Jak si vlastně stojí obchodníci na LinkedInu? „Na LinkedInu se obchodnické pozice až tak neoslovují, za to na BusinessAnimals.cz denně,“ uvádí obchodník z BusinessAnimals.cz Jakub Jágl. Jaký je tedy rozdíl mezi LinkedInem a obchodnickou komunitou?

LinkedIn je velká profesní síť, jsou lidé z nejrůznějších oborů. Je používaná čistě jen pro hledání práce. Kontaktovat vhodné kandidáty je možné buďto placenou zprávou, nebo až po navázání spojení s uživatelem. „Většina uživatelů chodí na LinkedIn 2× týdně zkontrolovat zprávy, jinak se tam nevyskytují. Může se tak stát, že zprávy nepřijmou nebo se v návalu dalších prostě ztratí,“ uvádí Jakub.

BusinessAnimals.cz je oproti tomu portál úzce zaměřený na sales komunitu. Když hledáte obchodníka, najdete ho tam. Obchodníci si mohou v profilu nastavit, jestli práci hledají, jsou otevřeni novým příležitostem nebo nabídky nepřijímají. Oproti LinkedInu zaměstnavatel hned vidí, koho může oslovit.

„Získání kontaktu na obchodníka je na BusinessAnimals.cz placené, ale znamená to, že vás osloví pouze ten, kdo má opravu zájem. Kromě toho je BusinessAnimals.cz inspirativní a propojení s Facebookem udržuje komunitu stále aktivní,“ shrnul výhody obchodník firmy.

Na závěr nám Jakub Jágl prozradil pár tipů, jak si profil na BusinessAnimals.cz vylepšit:

1. Reprezentativní fotka

Hlavní roli hraje business fotka, která vás představí jako obchodníka. Žádné fotky se zvířaty nebo v kšiltovce.

manazerfinfin

2. Představte se

Napište, co vás zajímá v řeči, jakou běžně komunikujete. Hlavně nic strojeného. Postačí pár vět o sobě. TIP BA: Nahrajte krátké video, které vystihne vaši obchodnickou osobnost!

3. Čím víc, tím líp

Vyplňte praxi v obchodě, jednotlivé pozice konkrétně rozepište, ať je zaměstnavateli jasné, co umíte a můžete nabídnout.

4. Jazyky a dovednosti

Na vašem profilu můžete jednoduše zatrhnout, jakými dovednostmi a jazyky disponujete.

5. Přidejte odkazy

Pokud máte, přidejte odkaz na svůj web, články o vás atd., kde je vidět, co jste dokázali.

TIP BusinessAnimals.cz: Věděli jste, že budování vlastního obchodnického brandu je v dnešní době velmi důležité a pomáhá v prodeji a důvěře vašim zákazníkům? Připojit ho pak můžete do podpisu svých emailů, promovat na sociálních sítích atd.

Printscreen essens

6. Nastavte si zájem o práci  

Na profilu si nastavte, jestli hledáte či nehledáte práci, nebo jste otevřeni přijímat nabídky.

S takto vylepšeným profilem už můžete očekávat opravdu zajímavé pracovní nabídky. Kdo říká, že nechce oslovován s obchodními nabídkami, není pravý obchodník! Profil na LinkedInu samozřejmě kvůli BusinessAnimals.cz rušit nemusíte. Obchodníkům se určitě vyplatí využívat obě sítě, aby tak maximalizovali možnost zaujmout ty pravé potenciální zaměstnavatele.

7. Choďte na pravidelné MeetUpy

Jako registrovaní obchodníci na BusinessAnimals.cz máte vstupy na naše pravidelné offline meetupy ZDARMA. Meetupy mají vždy unikátní téma, potkáte se tam s dalšími obchodnickýmu zvířaty z celé ČR a vznikají tady zajímavé interakce, ať už businessové, nebo HR. Mrkněte na náš poslední, který byl věnován holkám ze salesu.

8. Staňte se se prémiovým členem Animals Leaders!

Jestli toužíte dovést vaše obchodnické šance do absolutního maxima, staňte se prémiovým členem AnimalsLeaders.cz. Jako první se dozvíte o nejnovějších tech-vychytávkách, nejmodernějších nástrojích pro efektivnější obchod, uvidíte prémiové webináře s CEOs světového formátu točené přímo pro Animals!

Pozor, členy si vybíráme – přihlaste se na nezávazný 1. online meeting ZDE.

Text: Lenka Králová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno