Best of: 7 nestárnoucích obchodních hlášek od otců osobního rozvoje

 |  Články  |  Inspirace  |  Pavla Lokajova  |  4 121x přečteno

V době, kdy se trendy mění rychlostí mrknutí oka, je dobré si uvědomit, že některé hodnoty v businessu nestárnou a budou vždy v kurzu. A kdo jiný nám je může připomenout než „Karlové Gottové“ osobního rozvoje, autoři bestsellerů, světoví spíkři a velikáni jako Dale Carnegie, Jim Rohn, Jack Canfield, Tony Robbins nebo Nelson Mandela. Na který z citátů nejčastěji zapomínáte?

robins

1. „Dnešek je ten zítřek, kterého jste se včera tak obávali, pamatujete?“ – Dale Carnegie

Tenhle nesmrtelný autor nás naučil, jak působit na lidi, ale také to, jak se nezbláznit z různých stresových situací. Těch je v salesu tolik, že obchodník – pokud tedy chce být úspěšný – si musí vypěstovat radar na starosti. Pokaždé, když si tvoříte domněnku, zastavte se. Uvědomte si, že nemůžete predikovat budoucnost. Připravit se na možné varianty – ano. Ale nesmyslně se strachovat, když se 99 % těchto hororových situací stejně neodehraje, je v salesu naopak neakceptovatelné.

2. „Očekávejte neočekávané“ – Tony Robbins

Obchod není vždycky předvídatelný. Kolikrát jste se poplácali po zádech, že je ruka v rukávě, a klient najednou ticho po pěšině? V začátcích je sales jedna velká neznámá, ale i po letech vás dokáže překvapit. Dle Robbinse máme sami sebe pozorovat, jak v nečekaných situacích reagujeme, a vyhodnocovat, jestli jsme s takovou reakcí spokojení – jestli koresponduje s tím, jací chceme být?

3. „Bezpečné je riskantní“ – Bill Taylor, Harvard

Začátek konce obchodníka je chvíle, kdy je se sebou spokojený. Řekne si, tohle mi stačí, a přestane dělat všechny aktivity, které ho k úspěchu vůbec dovedly. Motto „Safe is risky“ je připisováno marketingovému mágovi Sethu Godinovi, pár let předtím jej ale použil ve své akademické publikaci Bill Taylor. Rozvedl ho tímto způsobem: „Manažeři a podnikatelé čelí dvěma zcela odlišným typům risku; 1) že udělají se svou firmou odvážný krok a narazí, 2) že nezvládnou se svou firmou udělat odvážný krok, a tak narazí.“ Schválně, dívali jste se někdy na rozhodování tímto způsobem?

button registrace obchodnika transparent

4. „Nejdřív hodnotu, pak nabídku“ – Gary Vaynerchuk

„Poskytněte zákazníkovi hodnotu. Poskytněte mu hodnotu. Poskytněte mu hodnotu. Teprve potom navrhněte obchod,“ říká podnikatel, investor a veřejný spíkr běloruského původu.

5. „Buď proběhnete dnem, nebo den doběhne vás“ – Jim Rohn

„Čas má jednu zvláštní vlastnost, a to, že od vás doslova utíká, pokud ho nedokážete držet pod dohledem,“ říká původní mentor Tonyho Robbines. Mějte na každý den akční plán, který vás připraví na to, ať jím úspěšně proběhnete, místo aby úkoly kolegů, propásnuté deadliny a nečekané změny doběhly vás.

6. „Vždy se to zdá neproveditelné, dokud to neprovedete“ – Nelson Mandela

Citát „It always seems impossible until it’s done“ by mohl stejně dobře být vložen do úst Stevu Jobsovi, Nikolu Teslovi nebo Elonu Muskovi. Každá inovace vzniká tím, že se zrealizuje něco do té doby nemyslitelného. Tak proč by zrovna vám nemohlo vyjít to povýšení, kvartální bonus, nové podnikání, globálně úspěšná appka nebo možnost cestovat a prodávat po celém světě?

7. „Dejte všemu pozitivní smysl“ – Jack Canfield

Autor Slepičí polévky pro duši je přesvědčen, že „úspěšní lidé si drží pozitivní pohled na život bez ohledu na to, co se kolem nich děje.“. Ze své minulosti si pamatují úspěchy a lekce, ne propadáky, dokáží si užít přítomný moment a do budoucnosti se dívají jako na schodiště, které je pomalu vede ke splnění snů, spíš než na trať, kde běžíte pořád dokolečka a přeskakujete jednu překážku za druhou.

Čeho se držíte v salesu vy? Jaký citát vám před schůzkou dodá sebevědomí? Jakou hláškou se motivujete po ránu?

Foto: Success.com

Text: Pavla Lokajova

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno