5 TOP tipů pro obchodníky podle Garyho Vaynerchuka

12. Září 2017

Business Animals people, víte, že se pro vás inspirujeme zejména v zahraničí a sledujeme pro váš vše důležité z úst těch nejpovolanějších influencerů. Jeden z nich je určitě Gary V. Níže naleznete 5 jednoduchých tipů ke zvýšení vašich výsledků podle posledních trendů poloviny roku 2017. 

Vyzkoušejte leady

„Stále nerozumím tomu, že si lidé v 2017 neuvědomují, že pokud nebudou vytvářet psaný obsah, audio nebo video na platformách jako jsou: SoundCloud, Spotify, iTunes, Google Play, Facebook, Youtube, Instagram, Snapchat, Twitter, Medium, Pinterest, Tumblr atd., tak jejich šance na úspěch bude minimální.“ překvapuje Garyho.

1. Obchodujte tam, kde to žije, vytvářejte nabídku tam, kde je o ni zájem

Rada číslo jedna, je, že musíte obchodovat ve chvíli, kdy je zájem nejvyšší. Musíte zanalyzovat chování klientů a věnovat veškerý svůj čas, energii a zdroje k vytvoření nabídky na daný vzorec chování.

TIP Business Animals: Zahrajte si s kolegou hru a buďte v roli zákazníka v různých situacích. Zní to jako klišé ale velmi účinné.

Nikdo na světě si už nečte billboardy, když jede po dálnici. Většina lidí si během reklam v televizi kontroluje Facebook. A statistiky to jen potvrzují – lidé stráví denně 5 hodin na svých mobilech. Musíte vytvořit nabídku tam, kde o ni bude zájem. To je tajemství číslo jedna k dosažení úspěchu.

2. Automatizace není 100% řešením. Nejdřív si musíte vybudovat vztahy

Obrovské množství lidí, kteří si přečtou tento článek, nikdy v salesu neuspějí, protože nejsou ochotní pracovat dost tvrdě. Mají v oblibě automatizaci. Milují všechny tyto nástroje a roboty, automatické odpovědi a aplikace, služby a CRM systémy, a myslí si, že to udělá tvrdou práci za ně. Ale pravda je taková, že sales je o lidech. Nejdříve je nutné si vytvořit vztahy. Musíte si obout zákazníkovy boty a vcítit se do jeho role. Tohle vás žádná aplikace nenaučí.

Vyzkoušejte leady

3. Využívejte ke své práci správné nástroje. S každou platformou zacházejte jako se svou jedinečnou znalostí

Problém je ten, že i když budete mít to nejlepší kladivo, nejlepší šroubovák a nejlepší francouzák, ale nebudete je využívat správně, neodvedete svou práci dobře.

Jde o souvislosti. Nikdy nepoužijete kladivo, když můžete použít francouzák. Potřebujete vědět, jakou metodu využít pro danou příležitost, kterou budete mít. Kde jsou vaši příznivci a co zrovna dělají? Je Instagram ten správný nástroj na daný problém? Je email ten nejlepší způsob, jak oslovit vaše potenciální klienty? Je event marketing a osobní interakce tím nejlepším způsobem, jak vytvořit pozitivní zkušenost s vaší značkou?

To jsou věci, které potřebujete vyřešit. Musíte vědět, čeho chcete dosáhnout a zpětně analyzovat váš výstup. Kdy využít Facebook nebo influencery?

Máte k dispozici všechny tyto nástroje, ale pokud je nebudete používat správně, neuspějete. S každou platformou musíme nakládat jako se svou jedinečnou schopností a musíte vědět, jak na každé z nich obchodovat.

Jako příklad si můžeme uvést Pinterest. Proč lidé raději využívají Pinterest oproti Instagramu? Protože tam lidé buď plánují, nebo jsou dokonce odhodlaní nakupovat. Jde o úplně odlišné chování, které vyžaduje rozdílnou strategii a jedinečný set nástrojů. Jakmile tomu porozumíte, máte vyhráno.

4. Vytvořte širší nabídku. Za každým kreativním kouskem nemusí být obchodní záměr. Vstupní náklady klesly stonásobně!

V dnešní době neexistuje výmluva na tvorbu reklamy vašeho produktu, služby, firmy nebo značky.

Dnes může reklamu díky chytrým telefonům, internetu a sociálním médiím vytvářet a distribuovat každý. Ještě před 15 lety, když jste chtěli vytvořit reklamu na propagaci vaší značky, bylo potřeba investovat stovky tisíc na medializaci a marketing. Dnes můžete použít mobil, nahrát 2minutový klip a spustit reklamy na Facebooku. Vstupní náklady tak klesly stonásobně.

Místo snahy prodat, si dnes můžete dovolit luxus v podobě tvorby zábavného obsahu, který vám může posloužit jako vstupní brána k vybudování dlouhodobých vztahů s klienty. Obsah, který budete vytvářet, se nemusí nutně týkat přímo vašeho produktu. Můžete zveřejňovat vaše oblíbené články, nebo informace o počasí, novinkách, vašich uživatelích, i o vás samotných. Dokud budete zaměřeni na poskytování přidané hodnoty koncovým spotřebitelům, budete budovat silné vztahy a svou reputaci.

TIP Business Animals: Skvělým příkladem je Instagram Fredrika Eklunda, realitního makléře z Mannhatanu, který sdílí pracovní i soukromí lifestyle, který přitahuje pozornost jeho klientů.

5. Přizpůsobte se době a nestěžujte si! Pozorujte a reagujte

Lidi, trh je trh!

Faktem je, že nemůžete určit, jakým směrem se vývoj trhu vydá. Nemůžete rozhodnout, co si 13 nebo 15letí budou chtít dělat se svými vlasy, oblečením, tělem, telefony, přáteli, časem a penězi. Můžete to pouze sledovat a pak na to reagovat.

TIP Business Animals: To co vás někde naučili před 3 lety už pravděpodobně nebude pravdou. Informace, kterou jste zaschlechli před půl rokem je stará!

Pokud každý 14letý Američan stráví denně 8 hodin na Pinterestu nebo Instagramu, vy o tom nerozhodujete. Můžete to pouze přijmout jako fakt a následně těm skutečnostem čelit.

A pokud jste inteligentní, a víte, že nad trhem nemáte žádnou kontrolu, pak začnete přemýšlet nad tím, kde se skrývá potenciál.

Já nenadělám nic s faktem, že si lidé dělají rádi selfie. Teď když nad tím uvažuji, jaký business nápad by byl dobrý k využití této příležitosti? Takhle přesně vznikl kdysi Snapchat. Je to prostě tak a vy to nemůžete nijak zastavit.

Tak co, taky milujete Garyho přímočarý pohled na věc? 🙂

Foto: Zdroj úvodní fotky www.crainsnewyork.com

© 2024 imper.cz