5 dovedností, které by měl zvládnout dobrý obchodník levou zadní

08. Září 2017

Na první pohled to vypadá jednoduše. Obchod je o nabídce a poptávce. Ovšem umět dobře nabídnout svůj produkt a získat si důvěru druhé strany, to už tak snadné není. Obchodníci často příliš tlačí na pilu, nebo jsou naopak laxní. Vybrala jsem pro vás 5 velmi důležitých věcí, které byste jako obchodník měli znát a hlavně s nimi pracovat. Takže Let´s go!

1. Umí si práci naplánovat

Dobrý obchodník by měl mít vše pod kontrolou. Jedině tak si může udržet stabilní výkony. Plánování často vyžaduje obětování času, který se vám ve finále zúročí. Pokud půjdete v pondělí do práce nepřipravený, budete mít špatnou náladu hned od rána. Celé dopoledne navíc strávíte tím, že vlastně budete zjišťovat, co máte tento týden dělat. Pondělí uteče jako voda a vy nic nestihnete.

hledáme obchodníka

Druhý model sice vyžaduje trochu „oběti“, ale výsledek bude o 100 % lepší. V neděli večer si vyhradíte trochu času. Doma v klidu si uděláte týdenní plán, připravíte si kontakty, komu kdy budete volat, co je třeba zařídit. V pondělí už půjdete do práce připravení a můžete začít obchodovat.

2. Domluví termín druhé schůzky

První schůzka dopadla skvěle. Klient vypadal nadšeně. Jenže, jeho slova byla, že si vše projde a ozve se vám. A vy jste mu to odkývali. Jaký je výsledek? Pravděpodobně už vám nezvedne telefon, nebo se bude vymlouvat. Po telefonu je totiž odmítnutí jednodušší.

Jak tomu předejít? Rovnou na schůzce si s klientem domluvte druhý termín. Ujistěte se, že má čas, řekněte mu, že si do té doby vše připravíte a proberete to v klidu společně. Jakmile klient koukne do kalendáře a najdete společný termín, máte částečně vyhráno.

3. Vyhýbá se trapným momentům

Ano, ty trapné momenty známe asi všichni. Zejména pak obchodníci začátečníci. Snažíte se na zákazníka působit až příliš mile. Nevíte, co mu dříve pochválit, abyste si získali jeho sympatie. Ale často to neudělá dobrý dojem.

Zkuste se raději naladit více na klienta. Poděkujte mu za jeho čas, ujistěte ho, že jste se koukali na jeho stránky. Dále mu vysvětlete, že přinášíte zajímavý produkt, ale uděláte mu nabídku na míru. Nic mu nenutíte, jen představíte produkt, ukážete a doporučíte.

hledáme obchodníka

4. Navolává ty správné kontakty a ví, kde je získat

Pozor na navolávání „studených“ kontaktů, ze kterých obvykle deal nevznikne. Kde brát ty správné kontakty? Žijeme v době digitální, kdy lze sales dělat moderně a chytře.K tomu skvěle slouží takzvaná lidová platforma. To znamená, že my nějakým způsobem trekujeme lidi, dostáváme je na naši stránku a v případě, že je zaujmeme, se nám sami ozvou. To je hodně mocná zbraň, protože ti lidé o nás již vědí.

Důležité je snažit se oslovovat vhodné cílové skupiny, tím zvýšíte úspěšnost. V Business Animals používáme stránku leady.cz. Tento web vlastně trekuje pohyb uživatelů webu.

5. V navolávání schůzek si vytvoří systém

Máte v navolávání schůzek totální guláš? Zkrátka voláte, když se vám to hodí bez nějaké větší přípravy? To je obrovská chyba. Náš obchodník David Janeček radí udělat si v tom systém. Můžete buď volat průběžně, ale ideálně tak, že si na to vyhradíte nějaký čas například každý den. To je jedna možnost.

Druhá možnost je vyčlenit si na volání klientům například jedno dopoledne v týdnu. Tento způsob je lepší zejména pro obchodníky začátečníky. Zpočátku budete možná nervózní, ale po třetím, čtvrtém telefonátu už vám to ani nepřijde a lépe se vám vše zautomatizuje.

A ještě jedna cenná rada od Davida Janečka: „Připravte se na telefonát stejně jako na schůzku. Nebudete pak ničím zaskočeni.“

Více se dozvíte v Sales ránu s Davidem a Davidem. Můžete sledovat každý všední den v 9.00 na našem facebooku.

A co vy milí obchodníci, máte nějaké tipy, jak zefektivnit sales? Pokud ano, sem s nimi!

© 2024 imper.cz