O GDPR a zákazu volání na studené kontakty s Miroslavem Princem

 |  Aktuálně  |  Články  |  Jitka Zoderová  |  5 189x přečteno

Miroslav Princ byl minulé úterý hostem našeho sales rána, kde kluci kompletně shrnuli vše důležité, co se zatím o chystajícím nařízení ví. Ostatně, koukněte na záznam ZDE.

Regulace související s GDPR, tedy ochranou osobních údajů, bezpochyby ovlivní telefonování a telemarketing i přes to, že se má jednat především o správu a nakládání s osobními údaji.

Jak konkrétně, tedy komu a za jakých podmínek bude možné obchodně telefonovat, na to bude možné přesně odpovědět až po tom, co budou známa konkrétní nařízení a znění zákonů. A v některých případech bude pravděpodobně potřeba čekat ještě déle než do května 2018, ale měsíce po tom, až se začnou řešit konkrétní případy a vytvářet precedenty.

Dá se předpokládat, že bude výrazně omezená možnost telefonovat neznámým, studeným, kontaktům, které si ze své definice „studenosti“ telefonát nijak nevyžádali. Nenechte se ale unést zjednodušením, že omezení se budou vztahovat jen na studené kontakty a telefonáty! Budou se týkat i doporučení, která dostanete od klientů, a dokonce i současných klientů a zákazníků. Otázkou však zůstává, jak přesně.

Třeba jedna z otázek k upřesnění, která se nabízí je, nakolik se bude rozlišovat telefonování jednotlivcům-domácnostem od kontaktování zaměstnanců ve firmách. Například kontakty zaměstnanců uvedené na firemních webstránkách se totiž mají stát tzv. subjektem údajů, čímž budou srovnatelné s kontakty jednotlivce-soukromé osoby. Jestli budou pro obě skupiny kontaktů platit stejná omezení při oslovení je přesně to, na co je potřeba ještě počkat.

Protože jsem zaznamenal názor, že zveřejnění kontaktů na firemních webstránkách není souhlasem k oslovení s obchodní nabídkou (viz prezentace níže), myslím si, že v definování, co je a co není „obchodní sdělení“, bude určitý prostor pro manévrování.

V případě uzavírání smlouvy na dálku je to jednoznačné. Ovšem při domlouvání úvodních schůzek bych čekal, že bude potřeba upřesnit s právním poradcem, co budete moci do call skriptu zahrnout, a co už nikoliv.

Více informací od Miroslava Prince si přečtěte v tomto článku.  Nebo se podívejte na tuto prezentaci.

Komu volat až bude zakázáno telefonovat na studené kontakty from Miroslav Princ

Text: Jitka Zoderová

Hledáte práci v obchodu?

Přes 750 firem u nás hledá denně talenty.

Najděte práci

Žijete obchodem?

Vytvořte si profil a buďte vidět v oboru!

Registrujte se

Komentáře

Plný náhled profilu je zobrazován
na základě členství Business Animals.


Zavřít okno